Buton ile Step Motor Kontrolü

Bloğu çok ihmal ettim, bu demek değildir ki arduino’ya dokunmuyorum. fırsat buldukça bir şeyler yapıyorum fakat istediğim hızda, özellikte değil tabi. bu arada yazı yazmak oldukça meşakkatli bir iş. öyle yarım yamalak yazmakla olmuyor, bundan bir kaçış yolu olarak ölmemekte direnen friendfeed’e yazı yazarak, yorum yaparak geçiştiriyorum, orası kapansa blog coşar diyemeyeceğim, başka bir mecrada aynı şekilde akacağız biliyorum.

neyse girişi uzatmayalım, olayımız arduino ile motor kontrol etmek, aslında yapmak istediğim şey servo motor ile çok kolay yapılıyor da yine de merak ettiğim bir kaç şey vardı, onun için bir step motor buldum, onu kullanayım dedim, her yerde kolaylıkla bulunan M35SP-7N step motor aldım, bir de sürücü lazımmış onu unutmuştum, sonra onu da aldım. motor 6 tl, ULN2003A sürücü 75 kuruş, bir sürü aldım ondan. motorun gücünü bilmediğimden bir tane aldım.

motor tırtmış, anca kendini döndürüyor, boşta bir iki dişli çeker, 50 gramdan fazla ağırlığı olan bir şeyi kıpırdatamaz bence. zaten pek bir şey beklemiyordum, dönmeyi, kontrol etmeyi öğreneyim yeter demiştim, o işe yaradı.

sistem basit, kod gayet kolay okunabilir, step motorların içindeki kafaları sırayla HIGH ediyorsun motor dönüyor, tersine HIGH edince geri dönüyor, saçma sapan HIGH edince VIR VIR edip bişey yapamıyor :)

HIGH arasında geçen süreyi azaltıp, uzattıkça hızı kontrol ediyorsun, bunların limitlerini motor belirliyor falan filan. eğlenceli bişey yani.

hayal ettiğim 3 motor sürücüsü ve 3 motor ile 3 boyutlu yazıcı yapmaktı tabi ama anca bir bandı sağa sola çevirdim :)

20131216_212716hareketi görebilmeniz içinde video çektim, güzel oldu bence.

kablo bağlantıları her yerde var ama güzelce fritzing ile anlaşılabilecek şekilde çizip fotoğraflayacağım, ben örneklerden bir şey anlamayıp ya nasip diyerek bağladıydım devreyi, şansa çalıştı, ondan sürücüyü bol almıştım, kesin yakarız diye.

sürücüyü yakmadım ama butonları test ederken en sevdiğim dev kırmızı ledimi yaktım. yanlışlıkla 5V a bağlamışım butona basınca vizirdayıp yandı led :/ direnç şartmış.

kodlar burada:

https://github.com/kaanceyhan/bocekduino/blob/c46bc9c964f4ee16a83b29c64acdae1c1150eb29/PushButtonStepMotorControl.ino

video da bu:

cCc BocekDuino Robotics cCc

Çizgi TAGEM ile BeagleBone ARM Cortex – A8 alma şansı!

Blog arduino üzerine ama her türlü işe yarar programlanabilir zamazingo ile ilgileniyorum :)
BeagleBone ise ilk duyurulduğu günden beri takip ettiğim, çok hevesle kullanmak istediğim bir platformdu. çünkü arduino uno gibi teknik olarak kısıtlı sistemlerde çalışırken bazı konularda uğraşmak (32 KB Flash bellek, 16MHz hız vb) eğlenceli olduğu kadar da can sıkıcıydı. bazı noktalarda son çıkan ethernet shield işe yarasa da pc bağlantılı kullanmanın rahatı hiç bir yerde yoktu. BeagleBone ise önceki BeagleBoard‘u örnek alarak arduino yapısına benzer bir ürün ile dikkatleri üzerine çekmiş, ardından bizim gibi meraklıları dört gözle kendisini bekler durumda bırakmıştı. yurtdışı siparişini vermek için stokların yeterince çoğalmasını beklerken Çizgi TAGEM‘in kampanyasını gördüm. sadece 200 adetle sınırlı kalması hevesimi kaçırsa da (ilk duyurulduğunda arduino için tüm paramı harcamıştım.) uzun süre bu 200 adet tükenmeyince hem üzüldüm (böyle bir fırsatı değerlendirecek yeterince kişi olmamasına) hem de sevindim. en sonunda yeni ayın bütçesi ile BeagleBone siparişini geçtim. Bakalım neler gelecek.

Eğer bu tür kartlarla ilgileniyorsanız süper bir fiyata almak için elinizi çabuk tutmakta fayda var.
http://www.cizgi-tagem.org/e-market/product.aspx?id=710

Sparkfun siparişi teslim süresi

sevgili blog takipçileri, öncelikle uzun zamandır hiç yeni yazı yazmadığım için hepinizden özür dilerim.

bir sürü yazı yazılacak konu olduğu halde, bir sürü materyal biriktiği halde bunları yazıya geçirememek benim beceriksizliğim. zamansızlık bahanesi ile oturup duruyorum. arada blog’a gelen aramalara bakıyorum tam da taslak halinde bıraktığım konular oluyor. çok acı çekiyorum. arayıp da istediğini bulamayan okuyucunun bütün vebalini üstüme alıyorum. resmen terbiyesizlik yaptığımı düşünüyorum. yine bir arama gördüm böyle. sparkfun siparişinin teslim tarihini araştırmış, benim gudik yazıyla sonuçlanmış. okuyucu basmamışsa küfürü ben kendime bastım. hakkı kalmasın. ben bunun gün gün süresini tutmuştum.

14 günde elime geçiyor USPS (en ucuz kargo seçeneği) ile sparkfun’dan verdiğim siparişler. burada dikkat edilecek bir kaç husus var. birincisi Türkiye ile Colorado’nun saat farkı. arada bir-iki gün oynuyor sipariş onaylanıp yazdırılana  kadar.  bu süreçleri sparkfun’un sitesinden takip edebiliyorsun bayağı güzel.
aynı gün kargoluyorlar. tracking id ile amerikadaki durumu takip edilebiliyor. iki üç gün sonra los angeles havalimanında görünüyor. ondan sonrası heyecanlı bir bekleyiş. ptt binası bizim ofisin yakınlarında olduğundan kargonun antalyaya ulaşması durumunda teslim edilmesinde çok sorun olacağını düşünmüyordum zaten ama sürecin buradan sonrasını takip etmek teknik olarak mümkün değil. takribi 10 gün kadar türkiye semalarında gezen kargo kapıyı çalan kargocu tarafından isminiz söylenilerek elinize veriliyor. imza, kayıt kürek yok. yanlış kapı olması durumunda bir bardak su hizmeti bile yok.

yine de belli bir ağırlığa kadar olan, ucuzluk kargolar için en iyisi USPS bence.

GörselGörsel

GörselGörsel

sparkfun da kutulama işinde oldukça iyi. adet olduğu üzere sparkfun kutusunu projelerde kullandım.

GörselGörsel

herkese iyi devreler. kondansatörünüz, lediniz, güneşiniz bol olsun.

İlk Türkçe Arduino Kitabı Çıktı!

Arduino Türkiye‘nin geliştiricilerinden Coşkun Taşdemir tarafından yazılan ilk Türkçe Arduino kitabı dikeyeksen yayınlarından çıktı!

Uzun süredir beklediğim, eksikliği olan bir kitaptı. Umarım kısa zamanda bir çok farklı konularda yeni kitaplar yayınlanır. Özellikle adım adım uygulama kitapları konusunda Türkçe kaynak bulabilmek oldukça zor.

Kitabı HepsiBurada‘dan, Kitapyurdu‘ndan ve Robotistan‘dan edinebilirsiniz.

Kitap ile birlikte Arduino Türkiye tarafından tasarlanmış olan Arduino ProtoShield’da satışa sunulmuş oldu.
http://www.robotistan.com/Arduino-Turkiye-Proto-Shield-Yerli-Uretim-Proto-Shield,PR-948.html

Arduino Türkiye yapılanmasının bu kadar hızlı meyveler vermesi ise sevindirici. :)

Arduino Türkiye Yeni Yazı Arduino UNO & 16×2 LCD (PCM1602B)

Uzun zamandır arduino ile ilgilenemiyor, buraya yeni yazı ekleyemiyordum. Arduino Türkiye grubu kurulduğundan bundan sonraki yazacağım Arduino yazılarını oraya ekleyeceğim. böylece Arduino ile ilgili Türkçe kaynaklar tek bir yerde tutulmuş olacak ve grup içerisinden yazılmış bir yazıyı tekrar yazmak için zaman kaybetmemiş olacağım.

Bu blog’u ise Arduino ile tanışmama sebep olmuş olan araştırmalar için geliştirdiğim konulardaki yazıları yayınlamak için kullanacağım. uzun zamandır işlerim yoğun olduğundan bir çok yazıyı yazamamıştım, bundan sonra yazı yazmak ve yeni projelerle uğraşmak için vaktim olacağından yakında bir çok konu ile ilgili yazıyı hem buraya hem de Arduino Türkiye‘ye yazacağım.

Son yazmış olduğum Arduino UNO ile 16×2 LCD (PCM1602B) kullanımı ile ilgili yazıyı Arduino Türkiye sayfasında bulabilirsiniz. yazının önemli özelliği standart LCD kütüphanesinin Türkiye piyasasında bulunan 16×2 LCD (PCM1602B) modeli için bir kaç değişikliğe ihtiyaç duyması. bunun dışında Arduino ile LCD kullanımı gayet basit bir olay.

Arduino Türkiye Buluşması 1 !!!1

Evet en sonunda beklenen Arduino Türkiye buluşması İstanbul’da yapılacak.
Arduino nedir öğrenmek isteyen, elektronik, yazılım, sınırlı sistemlerle sınırsızlığı keşfetmekten hoşlanan, arduino sahibi olan herkesin katılması gerekli.
İleride ülkemizde yapılacak DIY festivallerinin öncülerinden birisi olacak bu toplantıya katılıp arduino ile etkileşime geçmenin tam zamanı!
Ben Antalya’da olduğumdan malesef bu etkinliğe katılamayacağım.
Yine de benim için bir arduino uno’da digitalWrite(LedPinK, HIGH); olacak :)
Ayrıca bir aksilik olmazsa ekstra süprizler yapmaya çalışacağım.
Etkinlik için ayrıtıntılı bilgilere aşağıdaki feed’den ulaşabilirsiniz.
http://friendfeed.com/elektronik-muhendisleri/b9d09730/arduino-merakllar-olarak-pazar-gunu

Güncellenemeyen Blog :/

Evet blog’a uzun zamandır yeni yazı ekleyemedim. bu benim zamansızlığımdan ve arduino’ma dokunacak fırsatı bulamamdan kaynaklanıyor. uzun zamandır arduino ile yeni şeyler yapamıyorum. yaptığım zamanlarda da bunu blog’a aktarmıyorum. yine de bu demek değil ki arduino ile ilgili hiç bir şey yapmıyorum. ilk başta saydığım konular ve güneş panelleri ile ilgili oldukça fazla çalışmam oldu. ilk fırsatta bunlarla ilgili yazı hazırlayacağım. yine arduino ile ilgili sorularınız olursa buradan veya friendfeed’deki arduino türkiye grubundan sorarak hızlıca cevap alabilirsiniz. herkese bol projeli günler dilerim.