Arduino Satınalma

aslında bu postu arduino starter kit’i sipariş verir vermez yazmak istiyordum ama vakit darlığı, wordpress’e erişim sorunum nedeniyle erteledim. şimdi arduinom elimdeyken yazacağım burada bulunması gereken konulardan birisi.

Uzun süredir takip ettiğim arduino’ya sahip olabilmemin en önemli sebebi Türkiye’de distiribitörünün olması ve bunu uygun fiyatlı olarak sunmaları.

MakeMagazine gibi sitelerden takip ettiğim ürünleri üşengeçlik, gümrükte takılırsa kim alırcılık gibi bahaneler ardında bakınıp bakınıp dururken robitshop’da gördüğüm arduino starter kit ile arduino satın almamam için hiç bir sebep olmadığına ikna olmuş şekilde, üşengeçliğimi kırmak için tek yapmam gereken bir kaç arduino videosu daha izleyip benim olacaksın çığlıkları eşliğinde bu işe ayırabileceğim bütçemi belirlemek oldu.

250 TL!

Sparkfun senin, adafruit benim ceylan gibi sekerken kafamda ilk arduino ile neler yapsam güzel olur fikri eşliğinde almak istediğim sensörlerin listesini oluşturuyordum.

ilk başlarda hem kendimi zorlamayacak, hem de arduino’nun güzelliklerini iliklerime kadar hissetmemi sağlayacak zamazingolar bulmak stresi ile araştırmalarımı yaparken (stres olduğum kısmı yalan, sadece kullanması basit sensörler arıyordum) oluşturduğum listemse kafamda hazırdı.

ilk sırayı sıcaklık ve nem sensörleri, ikinci sırayı hareket dedektörleri, üçüncü sırayı kablosuz sensörler (rfid, xbee,zigbee), dördüncü olarak da ağırlık sensörleri ve son olarak bu sensörlerden oluşan verileri kayıt etmek için veri depolama ortamları oluşturuyordu.

bunların hepsinin bir sebebi var. bunu ilerleyen zamanlarda somut ilerlemeler kaydettikçe açıklayacağım.

ilk bütçem robitshop’ta kullanması basit gözüken ve stokta bulunan sensörlerle oluşmuş oldu.

ilk olduğundan çok fazla para da harcamak istemiyordum.

listemin ilk sırasında arduino sisteminin bel kemiğini oluşturan arduino ve onu keşfetmemi sağlayacak temel bileşenleri içeren kit var.
içeriğini kullandıkça detaylı olarak açıklayacağım.
ikinci olarak yine uygun fiyatlı gördüğüm Sparkfun ePIR hareket algılama sensörü var.
Starter Kit’in içinde de sıcaklık sensörü mevcut ama ben birden fazla noktanın sıcaklığını da ölçmek istediğimden en uygun fiyatlı sıcaklık sensörünü de listeme ekledim. (aslında nem de ölçmek istiyordum ama uygun fiyatlısını bulamadığımdan, ileride daha çok hassas bir sensörle yapmayı planlıyorum)
güneş enerjisi ile devre beslemek istediğimden uygun fiyatlı gördüğüm bu ürünü de sipariş ettim.
madem sürekli prototipler üzerinde çalışacağım bir tane de derli toplu wire kit olsun diyerek listeye bunu da ekledim.
ileride rfid ve xbee ile çalışmak istediğimden elimde bir kaç tag bulunmasını istiyorum. aslında kapsül olanlarından almak istiyordum ama stokta bulunmuyordu. bunu almak zorunda kaldım.
Kargo bedeli ve KDV ile 242,28 TL’lik siparişle oluşturduğum bütçeyi son kuruşuna kadar kullanmış oldum. ve siparişimi cumartesi sabahının köründe geçtim.
Robit aynı gün siparişimi hazırlayarak kargoya verdi.
sabırsızlıkla arduino’ya kavuşmayı bekledim.
ve pazartesi günü arduino elime ulaştı.
bu kısımları biraz geçikmeli yazacağım. ürünlerin kutudan çıkmasını ve birebir boyutları ile ilgili fotoğraflar hazırladım. (ilk başlarda vakit yetersizliğinden compact makine ve onun flash’ı ile kalitesiz de olsa fikir verebilecek fotoğraflar çektim. zamanla light box yardımı ile detaylı fotoğraflar çekip yayınlayacağım. şimdilik bunun için vaktim yok.)
5 thoughts on “Arduino Satınalma

  1. Merhabalar bende arduino merak salmış genç bir elektronik öğrencisiyim. Zigbee ile çalışmalarım oldu daha önce bana mail yoluyla eğer elinizde varsa bir kaç örnek proje tavsiye edebilir misiniz arduinoyu daha iyi kavramam adına.Teşekkürler…

Bir Cevap Yazın

