ek parçalar

blog’a yazı yazamıyorum bir türlü ama bir çok başlangıç yazıları için materyal hazırladım.

arduino starter kit ile gelen sensör ve diğer elemanlarla yapılacak örnek devreleri yapmam 2 günümü aldı 🙂

ardından elimdeki direnç ve ledlerin yetmediğini gördüm.

takip ettiğim kitapları tarayarak almam gereken direnç ve led gibi elemanların listesini çıkarttım. bunları antalya’dan temin ettim.

son satın alma listem aşağıdaki gibi oldu.

bir adet 9v pil ile bu listenin toplam tutarı 21.50 TL oldu. star elektronikten temin ettim.

LCD HD44780 yerine başka bir model olan PCM1602B. 16×2 lcd’lerin hepsinin çalışma mantığı aynıymış. ben çalıştıramadım tabi. 🙂

çalıştıramayışımın sebebi lcd’yi breadboard üzerine oturtmanın  çok zor olması. biraz lehim yapmak gerekecek.

 

Ürün Miktar
100 ohm 5
150 ohm 5
220 ohm 10
330 ohm 5
1K ohm 5
2.2k ohm 5
3.3k ohm 5
4.7K ohm 5
1.8k ohm 5
10K ohm 5
1M ohm 5
3mm LED Kırmızı 10
3mm LED Kırmızı 10
16×2 LCD (HD44780) 1
20 pin erkek header 1
10k ohm potansiyometre 1
9V pil yuvası 1
2.1mm power soketi 1
2 thoughts on “ek parçalar

  1. Merhaba,

    Takip ettiginiz/edeceginiz kitaplarin isimlerini paylasir misiniz acaba? Yeni bir arduino kullanicisi olarak elimde “Getting Started with Arduino” ve “Building Wireless Sensor Networks” kitaplari mevcut ama baska kaynaklara da hayir demem acikcasi. Gerci bu ne yapilmak istendigine de bagli oldugu icin, sanirim once bir hedef belirtmek daha dogru olurdu. Oyleyse soyle duzelteyim, tek hedefim keyifli vakit gecirmek oldugundan elimden geldigince cok kitaptan, mumkun oldugunca cok ornek denemek istiyorum.

    • Merhaba;
      Getting Started with Arduino’yu ve Arduino Cookbook’u biraz okudum ama örnekleri en çok hoşuma giden Apress’in yayınladığı Beginning Arduino olduğundan şu anda onu takip ediyorum. hem anlatımı çok basit hem de örnekleri çok detaylı şekilde açıklıyor.
      http://www.apress.com/9781430232407
      Bu kitabı bitirdiğimde yine içindeki hava kontrol örnekleri çok hoşuma giden Practical Arduino kitabına devam edeceğim.
      http://www.apress.com/9781430224778

Bir Cevap Yazın

