Arduino 101

En sonunda yeni yazılar yazabilecek zamanı bulabildim. son durum ile ilgili kısa bir özet geçiyorum;

Satınalma yazılarından sonra hiç kullanım yazısı yazamadım ama sanmayın ki arduino ile hiç ilgilenmiyorum. ilk iki günde takip ettiğim kitaptaki LED örneklerinin hepsini gerçekleştirdim. Starting Kit ile gelen LED’ler yetmeyince eksik parçaları tamamladım. ve biraz daha devam ettim. LED ve buton örneklerinden sıkılınca asıl hedefim olan sıcaklık sensörlerine gözümü diktim ve hepsini çalıştırmayı başardım. ePIR hariç elimdeki tüm sensörleri çalıştırdım. 16×2 LCD biraz zorluk çıkarttı ve tarihin tozlu sayfalarına karışmış olan havyamı çıkartmak zorunda kaldım. (bir adet havyaya ihtiyaç duyacaksınız.) LCD’yi de çalıştırdıkdan sonra son sipariş verdiğim servo motor ve sıcaklık & nem sensörünü de çalıştırıp blog’a yazı yazma zamanının geldiğine karar verdim. Arduino ile ilerlemek çok hızlı ve heyecan verici. umduğumdan az zorlandığımı söylemeliyim.

Paketin açılması!

unboxing arduino statarter kitRobit arduino starter kit için kırmızı bir kutu hazırlamış. kendime yeni bir takım çantası alana kadar bu kutu ile iadare etmeye çalışıyorum. cetveli ebatları konusunda size daha iyi fikir vermesi için kullanıyorum. bilindik bir cetvelle ebatları kafanızda canlandırmak daha kolay oluyor.

Ve karşınızda Arduino UNO!

Kutuda Arduino UNOilk elime aldığımda biraz küçük gelmişti ama şimdi bu minik canavarla yapılabilenleri iyice kavradıkça ve asıl yapmak istediklerimi düşündüğümde bunun kocaman bir sistem olduğunu düşünüyorum. kullanmadığım zamanlarda arduino’yu bu kutuda saklıyorum. çok şık bir kutu tasarlamışlar.

Ve işte Arduino UNO. uzun süre takip ettiğim bu aleti kutusundan çıkartmak çok heyecan verici. kutu içeriğindeki sticker ve arduino’yu desteklediğimiz için teşekkür mektubu güzel düşünülmüş detaylar.

Arduino UNO İçeriğikutudan sticker çıkmasını bekliyordum. bir de robit’in kutusundan böyle şeyler çıkmasını beklemiştim ama robit kutusundan başka bir şey göndermemiş. yine de arduino’yu türkiye’ye getirmeleri yeterli.

Arduino Starter Kit içeriğiRobit tarafından seçilen Sparkfun Arduino Starter kit eşedeğeri kitimizin diğer parçaları. USB bağlantı kablosu, atlama kabloları, biraz direnç, led, trimpot, termistör, buzzer, buton, fotosel ve FlexiForce basınç sensorü.

Başlangıç için tamamen yeterli ve eğlenceli bir set olduğunu söyleyebilirim.

 

 

 

 

Herşeyi üzerinde yapacağımız breadboard’ımız. starter kitlerde minik bir breadboard geliyordu. onun yerine bunu yollamışlar. gayet de güzel olmuş. yanında bulunan besleme hatları ile çok güzel devreler oluşturabiliyorsunuz.

350 parça bağlantı kiti, ayarlanabilir kutu

 

350 parça bağlantı kiti, ayarlanabilir kutulu. madem bu işi breadboard üzerinde yapacağız bir de bu minik bağlantı zamazingolarından alayım dedim. Ayarlanabilir kutusunda 350 parçalık bağlantı kabloları çok işe yarıyor. iyi ki almışım dediğim araçlardan birisi oldu. bunlar sayesinde breadboard üzerinde çok şık devreler oluşturabiliyorsunuz.

Transparan Mifare RFID TAG, ePIR, DS18B20 One Wire Temperature SensorBunlar benim starter kit’e ek olarak sipariş ettiğim parçalar. Transparent Mifare RFID Tag, Zilog ePIR, DS18B20 One Wire Temperature Sensor. RFID Tag’ı bir projede kullanmayı planladığımdan okuyucusu olmadan ebatları hakkında fikrim olsun diye aldım. Zilog ePIR hareket dedektorü, DS18B20 one Wire Temperature sensor sıcaklık ölçümleri için starter kit içindeki termistör yerine kullanacağım sıcaklık sensörüm.

Güneş PiliGüneş Pili, yine denemek için aldığım güneş pili. 4.7V, 100mA ürettiği söyleniyor ama bir türlü çalıştırma fırsatı bulamadım. arduino’yu güneş pilleri ile çalıştırmak istediğimden aldım ama UNO’ya yeterli gelip gelmeyeceğini bilmiyorum.

bu yazıyı burada bitirip arduino’nun çalıştırılmasına geçiyorum.

fotoğrafları gerçek boyutları daha iyi kavrayabilmeniz için yüksek çözünürlükte bırakıyorum. tepe tepe kullanabilirsiniz. vaktim olmadığından lightbox ve daha iyi bir makine ile çekemiyorum. elime hangi makineyi geçirirsem onu çekiyorum. daha detaylı görüntüye ihtiyacı olan bildirirse çekip yayınlayabilirim.

3 thoughts on “Arduino 101

    • Nevzat bey yazıyı beğenmenize sevindim. arduino ve arkadaşlarını koyacak bir takım çantası halen bulamadım. bir kaç şeffaf takım çantası denedim fakat arduino ve diğer malzemeler için yeterli, taşımak için de yeterince küçük olanlarını bulmak zor.

      • evet bu konuda inan şirket olarak bizde sıkıntılıyız uygun kaliteli bir çanta bizlerde bulamadık, eğer bir gelişme olursa yine haberleşelim projelerinde başarılar dilerim

Bir Cevap Yazın

