Arduino’yu çalıştırıyoruz…

Yine geç gelen ama gelmesinin çok önemli olduğunu düşündüğüm bir yazı bu.

Arduino ile yaşadıklarımı bu blog’da adım adım yazmak istediğimden atlamak istemediğim bir konu. arduino’nun ilk kez çalıştırılması.

Aslında önemli bir olayı yok ama ben bir süpriz bekliyordum kendisinden.

gelen malzemelerin kutusunu güzelce açtım masanın üzerine yerleştirdim.

Arduino’yu edinmeden bulduğum kitaplardan Apress’in Beginning Arduino kitabının ilk projesini gerçekleştirmek için breadboard’a bir led ve direnç yerleştirip kitapta gösterilen şekilde arduino ile bağlantıyı yaptım. (bu noktada konuyu biraz uzatacağım. apress’in kitabını internet üzerinden temin edebilirsiniz fakat şans eseri kitaptaki ilk örnekleri anlatan erişime açık bir kitap daha buldum ve bundan sonraki örnekleri bu kitaba göre yazacağım. kitabı bu linkin en alt kısmından edinebilirsiniz.)

Kitaplardan birebir yaptığım örnekleri burada adım adım yazmayacağım. yaptığım hataları ve dikkat edilmesi gereken kısımları yazacağım. daha sonra kendi geliştirdiğim çözümleri detaylı şekilde açıklayacağım.

Arduino IDE’sine örnek kodları yazıp önce Verify butonuna bastım ve ardından Upload butonuna bastım. hayal ettiğim led’ciğimin yanıp sönmesi iken IDE’nın alt kısmında kırmızı bir uyarı beni bekliyordu :/avrdude: stk500_getsync(): not in sync: resp=0x30

bir hata almayı bekliyordum ama bu kadar çabuk değildi!

hemen hata kodunu google’da arattırıp sorunun çözümünü bulmaya çalıştım fakat ilk bulduğum çözümler hiç iç açıcı değildi. işletim sistemi değiştirmekten, başka pc’de denemekten bahsediliyordu.

avrdude: stk500_getsync(): not in sync: resp=0x30
avrdude: stk500_disable(): protocol error, expect=0x14, resp=0x51

son olarak hata ekranının üzerinde yazan Problem uploading to board. See http://www.arduino.cc/en/Guide/troubleshooting#upload linkini kullanmaya karar verdim.

Meğerse sorunun çözümü tam da karşımdayış. IDE ilk açıldığında tools menüsünün çok yavaş olmasını fark etmiştim zaten.

Burada da belirtildiği gibi tools menüsü çok yavaşsa Serial port seçim ekranı açılmamakta ısrar ediyorsa sorun bilgisayarda bulunan bluetooth serial portları ve bunun gibi seri port simulasyonu yapan sürücülerden kaynaklanıyordu. bunları devre dışı bırakmak gerektiği yazıyordu.

Hemen aygıt yöneticisinden bluetooth’u kapatıp Arduino IDE’sini yeniden başlattım, Tools menüsü fark edilecek şekilde hızlı açıldı. ve kodu upload edebildim.

Sonunda karşımda ışıl ışıl yanan bir led bulunuyordu!

LED FlasherEvet artık arduino, ben ve verdiğim komutla yanan bir led ile karşılarşıyaydım.

Bunun heyecanı ile kitaptaki led örneklerinin hepsini tamamladım. bu sırada arduino IDE’sine de yavaş yavaş ısındım. kod yazımı gayet basit.

Bu aşamada kullandığımız tek komut pin’e HIGH ile 5V vermek ve LOW ile verdiğimizi geri almak.

DELAY işlemciye beklemesi gereken mili saniyeyi bildiriyor. bir kaç led daha ekleyip kendi kendime biraz daha eğlendim.

bundan sonra ise beni sensörlerim bekliyordu.

4 thoughts on “Arduino’yu çalıştırıyoruz…

  1. Bende böyle bir hata alıyorum neden olabilir bu ?

    avrdude: Expected signature for ATMEGA328P is 1E 95 0F
    Double check chip, or use -F to override this check.

  2. Merhaba, uzun zaman oldu yorumu yeni görebildim, muhtemel hata sebebi, IDE içinde yanlış board seçimi ya da eski bir ide kullandığınızdan, yeni bir board’ı tanımaması olabilir. daha hızlı cevaplar almak için http://forum.arduinoturkiye.com u kullanmanızı tavsiye ederim. bu zamana kadar çözmüşsünüzdür umarım.

Bir Cevap Yazın

