Servo Motor’um rahmetli oldu

deneme için aldığım Tower Pro SG90 RC Mini Servo Motor dün gece itibari ile rahmetli oldu.

ilerleyen zamanlarda basit robotlar, ve motor kontrollü devrelerle çalışmak istediğim için deneme amaçlı minik bir servo motor olduğundan bunu sipariş etmiştim.

motoru bir kere test amaçlı çalıştırdım, sonrasında tekrar çalıştırmak istediğimde tek yöne hareket ettiğini sonrasında ise kilitlendiğini fark ettim. ısınıyor fakat tekrar hareket edemiyordu. sonrasında biraz daha zorlayınca kendisinin hakkın rahmetine kavuştuğunu hissettim. içini açtım, motoru potansiyometre ile bağlayan kısımdaki dişlinin dağılmış olduğunu gördüm.

Tower Pro SG90 RS Mini Servo MotorYapacak bir şey yoktu. servo motorun içeriğini güzelce inceledim.

bu videoda görüldüğünün tam olarak aynısı.

Servo motorun içerisindeki motor ise tam bir canavar.

Bu kadar küçük bir motorun sahip olduğu hız ve kontrol beni oldukça eğlendirdi.

Biraz dikkatli olmak gerekiyor. motorun hızını görebilmek için servo motorun yanında gelen parçalardan birisini motora monte edilecek şekilde genişletip motora bağladım. tek bir kanadım olmuş oldu böylece.

servo motoru arduino’ya bağladığımda deli gibi dönmeye başlayan motoru tutmakta hayli zorlandım. hem ebat olarak çok küçük, iki parmağımla ancak tutabiliyorum hemde dönüş hızı oldukça yüksekti. üstelik üzerine taktığım pervanemsi zamazingo oldukça dengesizdi.

siz siz olun böyle denemeleri yapacakken araya bir tane anahtarlama elemanı ekleyin. yoksa motor bir şekilde parmaklarımdan kurtulsaydı bağlantı kablosunu çıkartana kadar kendisini ve ortalığı darmadağın edecekti.

motoru bir potansiyometreye bağlayarak kullanmayı planlıyorum.

biraz ısınıyor ama ne kadar dayanacak bunu da görmüş olacağım.

iki tane servo almak zorundayım artık.

Bir Cevap Yazın

