Buton ile Step Motor Kontrolü

Bloğu çok ihmal ettim, bu demek değildir ki arduino’ya dokunmuyorum. fırsat buldukça bir şeyler yapıyorum fakat istediğim hızda, özellikte değil tabi. bu arada yazı yazmak oldukça meşakkatli bir iş. öyle yarım yamalak yazmakla olmuyor, bundan bir kaçış yolu olarak ölmemekte direnen friendfeed’e yazı yazarak, yorum yaparak geçiştiriyorum, orası kapansa blog coşar diyemeyeceğim, başka bir mecrada aynı şekilde akacağız biliyorum.

neyse girişi uzatmayalım, olayımız arduino ile motor kontrol etmek, aslında yapmak istediğim şey servo motor ile çok kolay yapılıyor da yine de merak ettiğim bir kaç şey vardı, onun için bir step motor buldum, onu kullanayım dedim, her yerde kolaylıkla bulunan M35SP-7N step motor aldım, bir de sürücü lazımmış onu unutmuştum, sonra onu da aldım. motor 6 tl, ULN2003A sürücü 75 kuruş, bir sürü aldım ondan. motorun gücünü bilmediğimden bir tane aldım.

motor tırtmış, anca kendini döndürüyor, boşta bir iki dişli çeker, 50 gramdan fazla ağırlığı olan bir şeyi kıpırdatamaz bence. zaten pek bir şey beklemiyordum, dönmeyi, kontrol etmeyi öğreneyim yeter demiştim, o işe yaradı.

sistem basit, kod gayet kolay okunabilir, step motorların içindeki kafaları sırayla HIGH ediyorsun motor dönüyor, tersine HIGH edince geri dönüyor, saçma sapan HIGH edince VIR VIR edip bişey yapamıyor 🙂

HIGH arasında geçen süreyi azaltıp, uzattıkça hızı kontrol ediyorsun, bunların limitlerini motor belirliyor falan filan. eğlenceli bişey yani.

hayal ettiğim 3 motor sürücüsü ve 3 motor ile 3 boyutlu yazıcı yapmaktı tabi ama anca bir bandı sağa sola çevirdim 🙂

20131216_212716hareketi görebilmeniz içinde video çektim, güzel oldu bence.

kablo bağlantıları her yerde var ama güzelce fritzing ile anlaşılabilecek şekilde çizip fotoğraflayacağım, ben örneklerden bir şey anlamayıp ya nasip diyerek bağladıydım devreyi, şansa çalıştı, ondan sürücüyü bol almıştım, kesin yakarız diye.

sürücüyü yakmadım ama butonları test ederken en sevdiğim dev kırmızı ledimi yaktım. yanlışlıkla 5V a bağlamışım butona basınca vizirdayıp yandı led :/ direnç şartmış.

kodlar burada:
https://github.com/kaanceyhan/bocekduino/blob/c46bc9c964f4ee16a83b29c64acdae1c1150eb29/PushButtonStepMotorControl.ino

video da bu:

cCc BocekDuino Robotics cCc

2 thoughts on “Buton ile Step Motor Kontrolü

  1. abi senle darahat iletişime geçebileciğm bir seçenek varmı acil bi projem varda programda sıkıntı yaşadım onu soracaktım

Bir Cevap Yazın

